دلبستگی

نوامبر 23, 2008

مرا پرنده اي به اين ديار هدايت نكرده بود

Filed under: ادبیات,جامعه,سیاسی — سینا ر @ 10:52 ب.ظ.
Tags: ,

«مرا پرنده اي به اين ديار هدايت نكرده بود
من خود از اين تيره خاك رسته بودم
چون پونه ي خودروئي
كه بي دخالت جاليزبان
از رطوبت جوباره‌ اي
اين چنين است كه كسان
مرا از آنگونه مي نگرند
كه نان از دسترنج ايشان مي خورم
و آنچه به گند نفس خويش آلوده مي كنم
هواي كلبه ي ايشان است
حال آنكه
چون ايشان به اين ديار فراز آمدند
آنكه چهره و دروازه بر ايشان گشود
من بودم!»
احمد شاملو

2 دیدگاه »

  1. سلام……
    خوبي؟!
    كجا هستي؟! نيستي؟!
    مين ترم داري؟!
    ……….
    بابا شاملو……..
    من به قول قيصر:
    نان را از هر طرف كه بخوانب نان است……

    دیدگاه توسط amin — نوامبر 24, 2008 @ 9:56 ق.ظ. | پاسخ

  2. سلام دوست عزیز؛
    وبلاگ قشنگی داری
    به من هم سر بزن خوش حال میشم.
    اگر موافق باشی با هم تبادل لینک هم کنیم؟
    موفق باشی.

    دیدگاه توسط یک بلاگ شاعرانه — دسامبر 2, 2008 @ 4:02 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.

