دلبستگی

ژانویه 31, 2008

امتحانات، انتخابات، اجتماعات

Filed under: جامعه,سیاسی,شخصی — سینا ر @ 4:05 ب.ظ.

امتحانات
هیچ مصیبتی برای دانشجو بزرگتر از ایام امتحانات نیست حتی فرصت نکردم از تولدم بنویسم! 9 بهمن تولد ورود به 24 سالگی من بود.. خودم که فکر نمیکنم این همه سالم باشد. به هر حال از همه دوستانی که تبریک گفتند و نگفتند صمیمانه تشکر می کنم.. راستی تا به حال فکر کرده اید تولد سال بعدتان اگر زنده ماندید ممکن است چند تا از دوستان فعلی فراموش شده باشند و البته دوستان جدیدی هم اضافه می شوند..

انتخابات
و اما وقتی آدم فرصت نداشته باشد از تولدش بنویسد خیلی عجیب نیست که وقت نوشتن از انتخابات نباشد.. اما در مورد انتخابات در یک جمله می توان گفت که اصلاحات رد صلاحیت شد! شاید همین رد صلاحیت فله ای اصلاح طلبان گواه محکمی بر حقانیت جریان اصلاحات و قدرت و تاثیرگذاری آن باشد امیدوارم آب رفته به جوی بازگرد و اصلاح طلبان پیروز انتخابات شوند در شرایط فعلی در 80 درصد حوزه ها عملا امکان هیچ رقابتی وجود ندارد. لینکهای مربوط به انتخابات در لینکهای روزانه کنار سایت به وفور یافت می شود.

اجتماعات
اما به نظر من مهمترین اتفاقی که در این چند روزه در زندگی من افتاد خواندن مقاله بسیار زیبایی به قلم سوسن شریعتی تحت عنوان جامعه هیز یعنی چه؟ در روزنامه اعتماد بود مقاله ای موشکافانه درباره رفتار شناسی مردم ایران که با این مقدمه آغاز می شود…
هفته يي نيست که صفحات حوادث روزنامه و ساير نشريات از رفتارهاي دزدکي و غيراخلاقي عده يي خبر ندهند. پسري که دوست دخترش را با دروغ فريب مي دهد. صاحبخانه يي که با اجاره خانه اش، با قرار دادن دوربين، به شکل پنهاني از آنها فيلمبرداري مي کند. پزشکي که با بيهوش کردن بيمارانش به آزار آنها مي پردازد و نيز با گرفتن فيلم آنها را مجبور به کارهاي غيراخلاقي مي کند و سي دي 5 دقيقه يي هنرپيشه يي که مخفيانه فيلمبرداري مي شود و به فروش ميليوني مي رسد…(ادامه)

پ ن: پیشنهاد می کنم خواندن این مقاله را از دست ندهید. در ضمن تیتر سوم فقط برای حفظ قافیه این چنین عجیب می نماید وگرنه عنصر «ات» شاید نقشی نمی داشت!

8 دیدگاه »

  1. من از اونهایی بودم که تبریک نگفتم. الان تبریک می‌گم.
    تا چند وقت پیش مطمپن بودم که تو انتخابات شرکت می‌کنم. ولی با چیزهایی که شنیدم خودمم نمی‌دونم. هر چند از وضعیت نامزدای رشت خبری ندارم. اصلا این چند وقته در بی‌خبری کامل بودم انگار.

    دیدگاه توسط محراب — ژانویه 31, 2008 @ 6:12 ب.ظ. | پاسخ

  2. درود
    سینا جان از نظرتون سپاسگزارم. دوست خوبم امروز دو تا مطلب با عناوین متفاوت رو تو سایت قطار لینک کردم که متنشون هم متفاوت بود. ممنون میشدم نظرتون رو در مورد مطلب بگین و این اطمینان رو هم بهتون بدم بنده اصلا به دنبال بالا رفتن آمار بازدید نیستم برعکس میخواستم دوستان حتما دو تا مطلب رو بخونن. وقتتون رو نمیگیرم. پیروز باشید

    دیدگاه توسط هم آوا/سجاد نیکنام — ژانویه 31, 2008 @ 6:39 ب.ظ. | پاسخ

  3. تولدت مبارک
    تو این دنیایی که ما و امثال ما ممکن است هرروز زندگی یه سال بزرگنر بشیم، روز تولد چه بهونه ی خوبیست برای فقط یه بار یه سال بزرگتر شدن نه 365 بار بزرگ شدن ….

    دیدگاه توسط الینا — فوریه 3, 2008 @ 12:10 ق.ظ. | پاسخ

  4. مثل بچه محصل هاي «خر خون » در مورد امتحانات حرف زدي!!!
    24 ساله شدي پس. خوب هرچند قاطي آدم بزرگ ها شدن هيچ چيز جالبي نداره ولي بين ما آدمها رسمه كه اين اتفاق نه چندان خوشايند را به هم تبريك بگيم! اميدوارم روحت هر روز بزرگ و بزرگ تر بشه بدون اينكه منتظر 9 بهمن ها بمونه و كودك درونت را هميشه زنده نگه داري و هرگز از دستش ندي به بهانه 9 بهمن ها.

    در مورد اصلاح طلبان هيچ آرزو و نگراني ندارم! به هرحال آدمهايي كه دور يك سفره نشستن ممكنه گاهي دست هم رو پس بزنن و با هم دعواشون بشه. آدمهايي كه دور يك سفره نشستن ممكنه ذائقه هاي متفاوتي داشته باشند ولي در هر صورت دستشون توي يك كاسه است. آدمهايي كه دور يك سفره نشستن خيلي خوب مي دونن كه اگه دعواشون را خيلي جدي و طولاني كنن ممكنه سفره جمع بشه و دست همشون از كاسه كوتاه. من بيشتر نگران اون سفره هستم تا آدمهاي دور سفره. كاش مي شد براي اين سفره كاري كرد.

    لينك جالبي بود مثل اكثر انتخاب هات.
    پايدار باشي

    دیدگاه توسط منصوره — فوریه 5, 2008 @ 6:59 ق.ظ. | پاسخ

  5. ما كه بي خيال هر سه جفتش شديم! هم امتحانات هم انتخابات و هم اجتماعات!!

    دیدگاه توسط حصار ترديد — فوریه 5, 2008 @ 1:04 ب.ظ. | پاسخ

  6. سلام
    من اینجا دو سه روز پیش کامنت گذاشتم که ارور داد.
    منم تبریک میگم تولده اینجا رو
    ما هم از شروع جشنواره بودیم و هستیم

    دیدگاه توسط Hadi — فوریه 6, 2008 @ 1:18 ق.ظ. | پاسخ

  7. سلام دوست عزیز .
    نظرم را درباره انتخابات برایت گفته بودم .
    نمیدانم چرا این مردم باز هم فکر میکنند رای آنها تاثیری در انتخابات دارد؟
    یک بالماسکه مزخرف برای سر کار گذاشتن 70 میلیون نفر ؟!بعدش هم باید پشت دست به حسرت بگزیم تا 4 سال بعد و باز روز از نو روزی از نو .
    بهترین نعمتی که خدا به انسان داده فراموشی است .وگرنه ما اینقدر گول نمی خوردیم .شما هم خودتو خسته نکن . اگر بابای من هم کاندید شود و به مجلس برود برای من کاری نمیکند
    هر که آمد عمارتی نو ساخت /رفت و منزل به دیگری پرداخت
    ای که 50 رفت و در خوابی ؟/مگر این چند روزه دریابی (من نگفتم .سعدی گفته )قربانت .سعید

    دیدگاه توسط سعید صادقی — فوریه 7, 2008 @ 10:00 ق.ظ. | پاسخ

  8. salam
    khaste nabashid
    ya hagh

    دیدگاه توسط ghonabit — فوریه 21, 2008 @ 1:14 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.

