دلبستگی

اوت 21, 2007

کجا عشق میفروشند؟ چرا کسی دوست داشتن را ترویج نمی کند

Filed under: اعتقاد,جامعه — سینا ر @ 10:23 ب.ظ.

راستی کجا عشق میفروشند؟ چه کسی دوست داشتن را ترویج میکند؟ جامعه خودم را که میبینم نسل خودم را و خودم را، چقدر دلمان برای خودمان میسوزد.
بحث ازدواج موقت کهنه شده است؟ نه! تن فروشی که کهنه نمیشود، سایتها و وبلاگهای ترویج ازدواج موقت همچنان دارند عضو میگیرند همچون گذشته، خیلی قبلها از سخنان وزیر کشور این کار را می کردند و حالا شاید با جسارت بیشتر، و چقدر هم سرشان شلوغ است و نسل بیچاره من باید عشق را فراموش کند، باید به دوست داشتن بخندد.
این غریزه سرکش به اندازه کافی نیرومند است که نیازی به ترویج نداشته باشد، واقعا اینروزها درصد آدمهایی که عشق را تجربه میکنند بیشتر است یا آنها که سکس بدون عشق را تجربه کرده اند؟ بد نیست با خودمان رو راست باشیم. پس این عشق است که به ترویج نیاز دارد دوست داشتن است که ترویج می خواهد که نه از غریزه سرچشمه میگیرد که از دل می آید و اینروزها قصه دل دارد می شود افسانه..
روزی مقاله ای در وبلاگ قبلی ام نوشته بودم که سکس را بدون عشق رابطه ای ایده آل نمیدانم، و انتخاب شریک جنسی از روی آزمون خطا را نمی پسندم. خیلی ها ما را متهم کردند که دگم اندیش هستیم و تحت تاثیر کتابهای معارف دبیرستانمان! شاید آنها نمیدانستند که قرار است معارف نویس ها هم با آنها هم عقیده شوند و ما مانده ایم تنها، هم طرد شده از مذهبی ها و روشنفکرها! که اگر روشنفکرها میل جنسی را با غذا مقایسه می کنند و میگویند هر بار که گرسنه شدید اگر «نر» بودید دنبال یک سوراخی بگردید، و اگر «ماده» لنگتان را هوا بدهید که باید رفع عطش کرد وگرنه عقده ای و بیمار می شوید!
عده ای هم به نام مذهب دارند میگویند هر بار دوست داشتید «زن» بخرید که نه تنها گناه نیست ثواب هم دارد! اصلا از غذا هم ارزانتر که الان مرغ کیلویی فلانقدر است! باز صد رحمت به آنها که پای ثواب را وسط نکشیده اند که هرچه دارند از خودشان است و در اینجا بازهم باید گفت بیچاره مذهب.. بیچاره تشیع علوی که دیگر «علی» ندارد که برایش فریاد بکشد..
اما نکته جالب(!) اینجاست آنها که روسپیگری را شغل شریفی می دانند برای انسان قیمت بیشتری قرار داده اند، «موقتی»ها قیمتشان هم مسخره است: یک هفته یک زن را کرایه کنید صدهزار تومان!(البته فکر میکنم گرانترینش باشد، شاید بستگی به هیکل طرف هم داشته باشد!) آخر بی معرفتها روزی چند؟! یعنی نمیدانید که زنان خیابانی قیمتشان بیشتر از اینها است؟ آری همانهایی را میگویم که شما آنها را شایسته کشتن میدانید، آنهایی که در هیچ کلاسی عشق را نیاموختند و اینک شریفترین موجودیت هستی یعنی تنشان را می فروشند، آری آنها که با تن فروشی ابرار معاش میکنند قیمتشان بیشتر است. که شاید اگر قیمت پیشنهادیتان بهتر بود آنها هم همکار شما میشدند! پس بد نیست کمی هوشیار باشید!
میگویید کلامتان کلام خدا است و لابد مرا هم دشمن خدا میپندارید اما چه باک که خدای من خدای عشق است و عشق. و خدای شما خدای لذت.. نمیدانم چرا هرچه قرآن را ورق میزنم کلامی از حرف حقتان(؟) نمی یابم که اصلا نیازی هم به تورق قرآن نبود که ایمانم به من گفت دروغ میگویید. هرچه گشتم مولانای کبیر هم کلامی جز عشق سر نداد، نمیدانم شما را چه شده است؟ که به خاطر لقمه ای نان دروغ میگویید. چه از جان ما می خواهید؟ چرا برایمان عشق را ترویج نمیکنید؟ مگر من و نسل من چقدر طاقت دارد؟
اینها را شما باید به «ما» بگویید نه «ما»ی خسته که مانده ایم بمانیم یا نه؟ قید همه چیز را بزنیم یا نه؟
نمیخواهم جوانک های 16، 17 ساله ای را که در این سایتها ثبت نام کرده اند را سرزنش کنم چون میدانم تقصیری ندارند و بقول اخوان ثالث: «گرش نتوان گرفتن دست، دریغ است این تیپای بی غاره» و نمی خواهم بگویم که من خوبم و آنها بد که اینروزها اصلا مرز خوبی و بدی مشخص نیست و چه آسان می شود آدم مصداق این شعر حافظ شود:
«واعظان کاین جلوه در محراب منبر می کنند/چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند» پس نه موعظه میکنم و نه سرزنش فقط فریاد میزنم که بگویم خسته ام و کم طاقت، من هم مثل همه جوان های مملکت خودم خسته شده ام و شاید نتوانم بیش از این هجمه را دوام بیاورم.

42 دیدگاه »

  1. جمله اول را كه مي خونم «چرا كسي دوست داشتن را ترويج نمي كند» نمي دونم چرا يك بغض مي شينه توي گلوم كه تا آخر اين نوشته باهام همراهه.
    عالي بود.واقعا لذت بردم
    دارم سعي مي كنم راجع به اين حكم شرعي وارون شده مطالبي جمع كنم و علمي بنويسم. اگر بتونم موفق بشم حتما ميذارمش روي وبلاگم. اين روزها يك كم سرم شلوغه توي او لين فرصت اين كار را مي كنم به قول تو بحث غم انگيز تن فروشي كه هيچوقت كهنه نمي شه
    پايدار باشي

    دیدگاه توسط منصوره — اوت 22, 2007 @ 6:52 ق.ظ. | پاسخ

  2. با سلام از وبلاگ ما هم دیدن کنید

    دیدگاه توسط رشت نیوز — اوت 22, 2007 @ 11:11 ق.ظ. | پاسخ

  3. سلام دوست عزیز

    زیاد فریاد نکش و خودت را عصبانی نکن با ارامش به این موضوع نگاه کن من فکر میکنم که شما دو موضوع را با یکدیگر قاطی کرد ه اید اصلا قرار نیست عشق فراموش شود بلکه بر عکس عشق از این مقوله جدا و. قابل شناسایی میشود فقط با این ترفند است که ما می توانیم عاشق واقعی را پیدا کنیم و به اون پایبند باشیم یه نگاه به دورو برت بیانداز هنوز عشق و غریزه قابل شناسایی نیستند جوانان مغرور و سرکشی را میبینی که پشت ماشین اخرین سیستم بر هر ره گذری بوق میزنند و دنبال کیس خود میکردند و غافل از این موضوع هستند که بعضی از انها هستند که فقط می توانند یک نفر را دوست داشته باشندو بس پس چرا اشتبا ه میکنند چون دارند همه راه به یک چشم میبینند و این اشتبا ه است چون فکر میکنند دوست داشتن معنی نداره چون یه مدت طولانی تو گوش اونها خوندند که فقط عشق وجود دارد و غریزه معنی ندارد باید انرا سر کوب کرد باید ان را فراموش کرد باید همیشه در حال جهاد اکبر بود و بس چون در جامعه خلاف این حرفها را میبیند پس به این تتیجه میرسد که هر چه هست غریزه هست و از دوست داشتن و عشق خبری نیست پس شما هم اشتبا ه نکنید و حد اعتدال را رعایت کنید به قول خودتان همه می خواهند بشریت را عوض کنند پس شما سعی کنید خودتان را عوض کنید و خودتان دوست داشتن را تجربه کنید و از ان لذت ببرید و قبول داشته باشید که بعضی ها هم هستند که فقط می خواهند با این کار غریز ه شان را خاموش کنند انها هم گنا هی ندارند
    پایدار باشید

    دیدگاه توسط سیاوش — اوت 22, 2007 @ 12:55 ب.ظ. | پاسخ

  4. سلام دوست من
    واقعا» نمي دونم چطور تشكر كنم. چون حرف تو حرف خيلي از ما ها هست. من كه خودم راه رهايي از دست اين آخوندهاي رذل و پست فطرت رو پيدا كردم.امام علي رو دوست دارم ولي ترجيح مي دم عشق اون تو دلم باشه. من يك سني ميشم از اسلام رو برنگردوندم كه بگن مرتد شدم اما به اين نتيجه رسيدم كه سني ها دين رو دارن درست اجرا مي كنند. حداقل درست تر از اين ها يعني اين آخوندها كه به اسم ولايت فقيه خودشون رو وارثان خدا و دين خدا مي دونند. اگر همه سني بشن ديگه اين ها نمي تونند به اسم ولايت فقيه اين ملت رو به رذالت بكشونند و خدا و دين خدا رو مسخره كنند. من هم دارم داد ميزنم آخه اي بي دين هاي بي ناموس با خوندن يه آيه حروم خدا رو حلال مي كنيد. هزار بار لعنت خدا به شما كه اميدوارم اون روز برسه كه […]

    دیدگاه توسط يك سني — اوت 22, 2007 @ 6:58 ب.ظ. | پاسخ

  5. توضیح وبلاگ دلبستگی:
    دوست عزیز(یک سنی) واقعا معذرت میخوام که مجبور شدم جمله آخر نظر شما رو به خاطر شرایطی حذف کنم.
    متشکرم که زحمت نظر دادن رو کشیدید…

    دیدگاه توسط سینا — اوت 22, 2007 @ 9:01 ب.ظ. | پاسخ

  6. با سلام
    من از همونهايي هستم كه تو خيابون براي ره گذران بوق مي زنم و نمي دونم چرا شما اين كار را بد مي دونيد
    هر كسي سبك و روش زندگي خودش را دارد و هنوز كه هنوزه هيچ روش زندگي نتوانسته درست بودن و برتريش
    را نسبت به ديگر روشهاي زندگي ثابت بكنه شايد شما به مرحله اي رسيده باشيد كه اعمال جنسي تون را فقط از ديد
    عشق و عاشقي مي بينيد اما خيليها مثل من هستند كه معني عشق ابدي و جاودانه اي كه شما از اون صحبت مي كنيد را
    هيچوقت نفهميده اند . پس اجازه بديد ما هم به سبك خودمون زندگي كنيم و هر وقت به سطح درك و فهم شما رسيديم چشم
    اونوقت دست از اين كارها بر ميداريم . نكته ديگه اينكه من هم دوست ندارم تو خيابون براي هر كس و ناكسي بوق بزنم اما
    تقصيري هم ندارم مگه ملاك مشخصي و يا محل به خصوصي هست كه به اونجا مراجعه كنم اگه شما هم دقيقا شرايط من را
    داشتيد چكار مي كرديد ؟؟

    دیدگاه توسط كاربر — اوت 22, 2007 @ 9:20 ب.ظ. | پاسخ

  7. سلام
    با سخنانت تا حدی موافقم

    نضر من اینه که چرا به ازدواج موقت فقط بعنوان رفع هوس نگاه می کنیم مگر نمی شود دختر و پسرس برای شناختن یا نه برای مسائل دیگر با هم محرم شوند به نظرم حتی ازدواج موقت رفع هوس هم بهتر از رفع هوسهای دیگر است به شرطی که حکومت فرهنگ سازی کرده باشد و قدرت قانونمند کردن آنرا نیز داشته باشد که فکر نمی کنم حکومتی مثل حکومت ما همچین قدرتی داشته باشد

    اللهم اعجل مولانا صاحب الزمان

    دیدگاه توسط ghonabit — اوت 22, 2007 @ 11:15 ب.ظ. | پاسخ

  8. سلام بر دوست ناديده ونوانديشم
    وقتي توي وبلاگهاي متعفني كه كهنه پرستي و ناداني را به جاي كالاي اصلي به مردم قالب مي كنند مطالب متعددي را مي خوانم از خودم وهر چه انسان است دلگير مي شوم . من يك مردم ولي قرار نيست همه چيز را از زاويه ديد يك حيوان شهوتران ببينم بعضي وقتها كه اين حرفهاي صد تا يه غاز رايج مي شود از شيعه بودنم واز مسلماني دلگير مي شوم( هرچند اينها برداشت هايي از اسلام است واين رامي دانم) تا كمي بعد كه خودم رابيابم
    از شما واز كسي كه سايت شما رامعرفي كرد ممنونم
    راستش هنوز هم هستند كساني كه خوب بفهمند واين مرا مايه اميد است
    انديشه تان افزون وقلمتان انديشناك باد
    بااحترام افزون از هزار
    برادرتان
    حسامي
    منتظرتان مي مانم

    دیدگاه توسط حسامي — اوت 23, 2007 @ 11:48 ق.ظ. | پاسخ

  9. سلام
    طبق معمول هنوز نخوندم فقط اومدم ببینم به روز سشدی یا نه !!!!!!!!!!

    دیدگاه توسط حصار تردید — اوت 24, 2007 @ 12:00 ق.ظ. | پاسخ

  10. تعابیر مختلفه!…نگاهه من خیلی شبیهه نگاهه خودته….هرچند این نوع نگاه دقیقا همونطور که گفتی به دگم اندیشی هم خیلی جاها نامیده میشه!…..اما من که نتونستم بزارمش کنار!….حالا نتونستم یا نخواستم !اون هم بحثیست جدا !!!!……
    عشق روز افزون با لذت روز افرون و بالنده به نظرم بهترین حادثه ایه که ممکنه رخ بده …..(:

    دیدگاه توسط سپیده — اوت 24, 2007 @ 9:54 ب.ظ. | پاسخ

  11. یادم رفت بگم ما هم مخلصیم !!!…..

    دیدگاه توسط سپیده — اوت 24, 2007 @ 9:57 ب.ظ. | پاسخ

  12. اين حدیث حضرت علی (انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال) رو همیشه دوست داشتم.
    مطهری تعریف های زیادی هم از شریعتی کرده خودم شخصا تو سخنرانی هاش شنیدم اما رسانه ها عموما اون بخش از تفکرش رو منعکس می کنندکه خودشون می پسندند. بخصوص سیما.
    نه بابا مارکسیسم کجا بود غرض همون تفکر مخالف بود من تقریبا با همه ی ایسم ها مشکل دارم بخصوص مارکسیسم. اما مشکل داشتن دلیل منع و سانسور نمی شه.
    راستی یه نظر برا ازدواج موقتت داده بودم نمی دونم فرستاده شد یا نه آخه ارور داد اون موقع!

    دیدگاه توسط azad — اوت 25, 2007 @ 4:42 ب.ظ. | پاسخ

  13. دوست عزیزم شرمنده می کنی . نظرات من اگه خوب باشه به خاطر خوبی و پر محتوایی نوشته های توئه که نظر کامل و دقیق می طلبند.
    فمااستمتعتم به منهن فآتوهن اجورهن فریضه /نساء آیه 24 ( و زنانی را که به ازدواج موقت درآورده اید مهرشان را به عنوان فریضه ای واجب به آنان بدهید)
    اینم آیه برای ازدواج موقت. از احادیث هم که تا دلت بخواد داریم در مورد تفسیر همین آیه که ثابت بشه مربوط به ازدواج موقته در تفسیر المیزان حدیث از کتاب اصول کافی هم نقل شده. یه حدیث هم از همون مولای عشق (حضرت علی) هست که می گه: اگه عمر ازدواج موقت رو منع نکرده بود احدی جز افرادی که سرشتشان منحرف است زنا نمی کرد.
    پس بر اینکه ازدواج موقت اسلامی نیس نمی شه زیاد یقینی حرف زد. دست کم به خاطر اون آیه ی صریح قرآن.
    همیناست که باعث می شه من نظرم این باشه که:
    پس بایست خدایی دیگر گونه آفرید
    شایسته ی عشق…!

    دیدگاه توسط azad — اوت 25, 2007 @ 10:00 ب.ظ. | پاسخ

  14. راستی بذار منم یه چیزی رو بی تعارف بگم.
    دوستی به صداقت تو و تا این حد در پی حقیقت (نه در پی پیروزی فقظ در دفاع از خود!) کمتر داشتم. با من بمان.

    و ضمنا منبع اون حدیث امام علی درباره متعه:
    تفسیر المیزان جلد 4 ص 297 به نقل از تفسیر عیاشی

    دیدگاه توسط azad — اوت 25, 2007 @ 10:07 ب.ظ. | پاسخ

  15. توضیح وبلاگ دلبستگی به دوست بزرگوارم azad
    .
    دوست عزیزم آزاد بزرگوار انگار واقعا نظر معرکه ای رو از دست داده بودم.. دوست بزرگوار من با قرآنی که من در اختیار دارم و ترجمه استاد قمشه ای می باشد در آیه مربوطه کلمه موقت ذکر نشده و این جمله رو چنین ترجمه کرده است…
    … به طریق زناشویی بگیرید نه اینکه زنا کنید پس چنانچه شما از آنها بهره مند شوید آن مهر معین که مزد آنهاست به آنها بپردازید…
    ضمنا من هم حرف شما رو قبول دارم! علمایی هم که اکنون به ازدواج موقت اعتقاد دارند میگویند که عمر آیات مربوط به ازدواج موقت را از قرآن حدف کرده است(البته گروهی از سنی ها، آنهایی که معتقدند عمر قرآن را جمع آوری کرده است و در حین ثبت آیات، آیت مربوط به ازدواج موقت را نیاورده است! احتمالا این روایت از «علی» هم بر اساس همان روایات و البته توسط علمای شیعه ساخته شده است!-البته که فقط در حد احتمال است، در هر صورت من در صحتش تردید دارم-)
    در مورد روایتهایی هم که ذکر کردی باید بگم که من فقط به قرآن و مولانا اعتقاد دارم و دیگر هیچ!
    ضمن اینکه من ازدواج موقت رو در شرایط خاصی نظیر جنگ و شاید شرایط خاص دیگر غیر مجاز نمیدونم همانطور که در زمان جنگ جهانی دوم بعضی از کشورها برای سربازان خود همراه اسلحه «زن» هم ارسال میکردند..
    قسمت اعظم دین ما به تاریخ مربوط میشه و قطعا دستوراتش به زمان خودش تعلق داره، و البته درسی است برای آینده و شرایط ویژه..
    و در پایان اینکه من به هیچ وجه با غریزه جنسی دشمنی ندارم و فقط ارضای این غریزه بدون عشق را باعث عدم رسیدن انسان به کمال میدانم..

    دیدگاه توسط سینا — اوت 26, 2007 @ 12:30 ق.ظ. | پاسخ

  16. سلام

    دیدگاه توسط شهر من رشت — اوت 26, 2007 @ 1:02 ق.ظ. | پاسخ

  17. دوست گرامی چرا یک جور دیگر به این مسئله نگاه نمی کنی. چه کسی گفته ازدواج موقت فقط برای آرام کردن مشتی شهوتران درست شده. ازدواج موقت هم مثل بسیاری از مسائل دیگر چندین بعد دارد. در واقع مثل چاقویی می ماند که هم می تواند در جراحی استفاده شود و به مردم حیات ببخشد، و هم می توان آلت قتاله بشود و حیات را از مردم بگیرد. اینکه بعضی از مردها «نامرد» هستند و از این راه برای ارضای شهوتشان استفاده می کنند دلیلی بر رد کردن اصل قضیه نیست. ضمن اینکه به نظر من کسانی که عشق را ویران کرده اند و اثری از آن باقی نگذاشته اند اتفاقا همین دختر و پسرهای عاشق پیشه هستند که با یک نظر در خیابان برای همدیگر غش می کنند و دو روز بعد از هم متنفر می شوند…موفق باشید:)

    دیدگاه توسط Reza — اوت 27, 2007 @ 3:33 ق.ظ. | پاسخ

  18. سلام سينا
    ممنون كه خبرم كردي
    ديشب داشتم يك سري مقاله هاي موافق و مخالف در اين زمينه مي خوندم. مغزم داره سوت مي كشه صداش را مي شنوي.
    از بحث شما هم استفاده كردم. فعلا ترجيح ميدم در اين باره فقط بشنوم تا به موقعش. البته اگه تا اون موقع موافق ها قانعم نكنن. آدميزاده ديگه(؛

    دیدگاه توسط منصوره — اوت 27, 2007 @ 6:12 ق.ظ. | پاسخ

  19. سلام اقا چرا دعوا میبکنید؟
    اصلا شما چرا این تاریخچه ی صیغه رو نمیگین …فکر کنم اینجوری مشکل حل بشه …این کار دلیل داشت اما بعد که دیدن همه از این قانون سو استفاده میکنند این قانون لغو شد …این که دیگه دعوا نداره …بعدشم مشکل از جای دیگه است در واقع مشکل از خیلی جاهای دیگه است ! اپ کردی خبرم کن …..راستی گفتی از روشنفکرانم رونده شدیم یا یهه همچه چیزی …سینا مگه تو روسشنفکر و به کی میگی ؟؟؟؟؟ اول باید تعریف کرد اینم مستثنا نیست ..پیشنهاد مبیدم پست بعدیت و در این مورد بنویسی…. روشنفکر کیست؟ یا به چه کسی روشنفکر میگویند؟
    تا بهد
    در پناه حق سبز باشید و بختیار … به وبلاگم سر بزن ..یا هو

    دیدگاه توسط حصار تردید — اوت 27, 2007 @ 1:33 ب.ظ. | پاسخ

  20. برخیز ای ساقی بیا ای دشمن شرم و حیا/تا وقت ما خوشتر شود پیش آی خندان ساقیا
    سلام
    دارم با نوار غوغای عشقبازان استاد شجریان حال میکنم .
    من از کجا وصل از کجا باده بگردان ساقیا /آن جام جان افزای را برریز برجان ساقیا
    خوش به حال گذشتگان ما که تنها یک دل و یک دلبر داشتند .نه مثل ما وارثان ناخلفشان که دلمان متاعی سهل و آسان است که هر زمان زیر پای یکی است و نه مثل ساقیان لولی وش امروز که به طرفه العینی هر چه رهگذر است مست و واله رنگ و لعاب خود میکنند و بعد ….هیچ!!
    قربانت.سعید

    دیدگاه توسط سعید صادقی — اوت 27, 2007 @ 6:30 ب.ظ. | پاسخ

  21. بهتر نیست جای اینکه منتظر باشی یکی بیاددوست داشتن ترویج کنه خودت بری دنبالش و یه عده دیگه رو هم به این راه دعوت کنی؟
    کتاب»خود مقدس شما» از «دکتر وین دایر» رو بخون.می تونه راهنمای خوبی برای هممون باشه.
    موفق باشی

    دیدگاه توسط مهسا — اوت 27, 2007 @ 8:02 ب.ظ. | پاسخ

  22. ای بابا
    علی که خودش آخر خانم بازی بود
    برو ببین چند تا زن عقدی و صیغه ای داشت
    بعد میگی دگم نیستی ؟!

    دیدگاه توسط Ye Adam — اوت 28, 2007 @ 6:20 ق.ظ. | پاسخ

  23. سلام سینا جان
    من در حالت کلی با حرفات موافقم و اعتقاد دارم این سالم ترین راه برای زندگی کردنه .
    ولی برای کسی که شرایط این جور زندگی کردن رو نداره چی ؟
    اینکه یه مردی که زن داره یا زنی که مرد داره ! دیگه نباید به صیغه فکر کنه، آره واسه اینا صیغه ایراد داره ولی در باقی موارد به نظرم باید یک نظر جامع داد .
    عباس عبدی چند وقت پیش یه مطلب در مورد صیغه نوشته که بهت توصیه می کنم اگه نخوندی ، بخونش الان لینکش رو ندارم .
    توو وبلاگ قبلیت حرفت فکر کنم درباره سکس قبل از ازدواج بود نه این حرف الانت .
    خلاصه اینکه من با اصطلاح امروزی صیغه موافقم البته در شرایطش و لازمه که بگم تا 2 سال پیش از مخالف های جدیش بودم .

    دیدگاه توسط هادی — اوت 28, 2007 @ 7:34 ق.ظ. | پاسخ

  24. از نظر اسلام مسلمان بودن اعتقاد داشتن بر سه اصل اساسی است ..1.خداوند …2 قران …3 محمد ص
    .1 خداوند بر شرط احدیت او ..2 فران بر شرط معجزه بودن ان …و 3 محمد بر اخرین فرستاده و تکمیل
    کننده ی دین الهی . …جالبه در جایی نوشته بودی ..(می گویند عمر آیات مربوط به ازدواج موقت را از قرآن حدف کرده است )
    عجیبه! لابد منظورت همان علمای مسلمانان هستند دیگه …. من نمیدونم از یه طرف خداوند میگه قران یک کتاب اللهی
    و معجزه است .(یعنی در ان هیچ احدی در هیچ زمانه یی نمیتواند دخل و تصرفی در ان کند ..و انوقط از یه طرف
    میگویید فلان ادم امده است و فر ت و فرت فلان ایه و سوره رو حذف کرده؟؟؟؟؟!!!!!! پس معجزه دار بودن اون کشکیه
    دیگه نه! باید یکی رو انتخاب کرد، یا این روایت دروغ محضه و یا معجزه بودن قران و در واقع سخن خدا در قران
    دروغ محضه ..کدام؟ انتخاب با خودتونه! والا ما عوام فریبی و شنیده بودیم ولی دیگه نه به این صورت حداقل
    یه روایتی می اوردین که برای رو سفیدیش یه بچه 4 ساله توش شک نکنه!
    بعدش اینکه قران در زمان عثقمان جمع اوری شد نه عمر…. اینو که دیگه تو کتابهای درسیمونم نوشتن !
    و دیگه اینکه اون زمان به خاطر شرایط خاص خودش مثل جنگ و …که طبعا بیوه شدن زنان ؛ فقر, بی سر پرستی
    و مسایل غیره یی که در پیش داشت این قانون حلال شمرده شد یعنی در زمان حضرت محمد (ص).. اما رفته
    رفته از این قانون سو استفاده های زیادییی کردند و این قانون برای ارضای غرایض (میتوانم بگم حیوانی
    چون هیچ عشق پاکی در پس ان نهفته نیست) خودشون به کار بردن تا اینکه در زمان عمر این قانون به خاطر مسایلی که گفتم
    و عدم تاکید ان بر اصل وجود داشتن این قانون ,,؛ حذف و حرام اعلام شد چون اگه نمیشد جامعه به گند کشیده میشد
    همانطور که کشیده بود به خاطر همین این قانون حذف شد . …..
    تازه سینا علما خودشونم تو این وضع موندن حتی شنیدم این مبحث چندین بار تو مجلسم مطرح شده
    تازه یه چیزه دیگه باز اینا خوبه برای کثافت کاریهاشون یه اسم شرعی چیزی پشتش میزارند ….
    گذشت زمانی که ازدواج های موقتی وجود داشت ..! حالا دیگه زحمت و دردسر این کاراروبه خودشون نمیدن
    گذشت اون زمان… دیگه این کارها نیازی به صیغه نداره ..جامعه به گند کشیده شده حرمت ها شکسته شدن
    اعتماد و عشق معانیه تو خالی دارند و.. کسی نیست که این اوضاع لجن بار را جمع کند افسوس ….
    دیگر هم اسم مذهب را به لجن کشیده اند و هم رو شنفکر …..!!!!……. روشنفکر, عجیب کلمه یست !

    دیدگاه توسط حصار تردید — اوت 28, 2007 @ 9:08 ق.ظ. | پاسخ

  25. توضیح وبلاگ دلبستگی به یک سری از دوستان!
    .
    مهسا
    چرا مهسا جان اتفاقا پیشنهاد خوبی دادی..

    Ye adam
    کمکم کردی که به قدرت کلامم و تاثیر گذاری اش ایمان بیاورم، متشکرم!
    .
    هادی
    هادی عزیزم این مطلب من هم برمیگرده به سکس قبل از ازدواج، درست مثل مطلب قبلی ام که در آنجا هم گفته بودم که وجود خانه عفاف(روسپی خانه) را برای یک جامعه ضروری میدانم چون همه که به دنبال عشق رویایی نیستند! اما با صیغه موافق نیستم چون ترجیح میدهم که حداقل مسئله روسپی خانه را دیگر با دین حل نکنم! صیغه بعد از ازدواج هم که یک حکم غیر انسانی است! (هرکسی که گفته باشد برایم فرقی ندارد، نهایتش در جرگه بی دین ها قرار بگیرم دیگر!..)
    .
    حصار تردید
    ندای عزیز مرسی به خاطر، نظر(مقاله) مفصل و آموزنده ات، من کاری به صحت یا عدم صحت این روایات ندارم! بهشان اعتقاد ندارم به همین راحتی، من فقط به قرآن و مولانا به عنوان رفرنس احترام میگذارم به همین علت هم دسته ای در وبلاگم به عنوان «مذهب» قرار نداده ام و نام مباحث مرتبط به این موضوعات را هم در دسته ی «اعتقاد» قرار داده ام!

    دیدگاه توسط سینا — اوت 28, 2007 @ 6:23 ب.ظ. | پاسخ

  26. وبلاگ دلبستگی:
    .
    لطفا این لینک را هم از دست ندهید

    آیا ازدواج موقت (صیغه) در قرآن وجود دارد؟
    http://www.koranshenasi.com/porsesh/porsesh1-100/porsesh68.htm

    دیدگاه توسط سینا — اوت 28, 2007 @ 10:34 ب.ظ. | پاسخ

  27. لينك خيلی مفیدی بود کاملا تخصصی و علمی بحث کرده بود و من که قانع شدم.
    سپاس فراوون

    دیدگاه توسط azad — اوت 29, 2007 @ 12:33 ب.ظ. | پاسخ

  28. سلام
    منم کاری به اینکارا ندارام….اون مطلبم مخاطبش تو نبودی کسایی بودنند که اینا رو میکگنند در واقع به در گفتن تا که شاید دیواری شنیدن بود
    اما بعضی وقتها ادم خفه میشه وقتیچیزی نمیگه من وقتی اون مطلبو دیدم کلی خندیدم! مرسی به هر حال! یه پسته دیگه!

    دیدگاه توسط حصار تردید — اوت 30, 2007 @ 10:43 ق.ظ. | پاسخ

  29. هر مرد مسلمان می تواند چهار زن دائم و هر تعداد می تواند زن صیغه ایی داشته باشد …. نقش زن هم مثل یه پا دری … لنگ های کثیف شونو رو باهاش پاک کنن …..

    دیدگاه توسط sara — اوت 30, 2007 @ 3:12 ب.ظ. | پاسخ

  30. دلبستگی
    .
    سارای عزیز شما که اهل کتاب هستید انتظار ندارم با تعصب و بدون مدرک پاسخ دهید..

    سوره نساء که جزء سوره های بحث بر انگیز قرآن است کاملا در یک شرایط خاص و بحرانی نازل شده است واین شرایط به کرات در این آیه متذکر شده است..
    سارای عزیزم آیه ای که شما ذکر کردی آیه 4 سوره نساء می باشد
    «آنکس از زنان را به نکاح خود در آورید که مر شما را نیکو و متناسب با عدالت است دو یا سه یا چهار و اگر بترسید که چون زنان متعدد گیرید راه عدالت نپیموده و بر آنها ستم کنید پس تنها یک زن اختیار کنید…»
    قرآن کتاب قانون نیست بلکه کتابی است برای زندگی به همین علت به یک عرب جاهل که هر روز باید با یک نفر بخوابد نمیگوید باید یک زن بگیری وگرنه جهنم میروی بلکه میگوید: ای نادان به این علت نباید بیشتر از یک زن بگیری…
    آیه ی 129 سوره ی نساء نتیجه ی نهایی حکم اولیه ی قرآن است
    «شما هرگز نمیتوانید بین زنان به عدالت رفتار کنید هرچند راغب و حریص بر عدل و درستی باشید…»

    دیدگاه توسط سینا — اوت 30, 2007 @ 5:00 ب.ظ. | پاسخ

  31. […] است، آنهم در فضای به شدت روشنفکر زده ی وبلاگستان، مطلب قبلی من که به نوعی مرتبط به هر دو موضوع سکس و مذهب بود واکنشهای […]

    بازتاب توسط - « دلبستگی — اوت 30, 2007 @ 6:42 ب.ظ. | پاسخ

  32. سلام بهترین پست شما به بهترین پست ها اضافه شد
    با لینک دادن به بهترین پست به بقیه امکان می دهید که بهترین پست شما و دیگران را بخوانند
    بنابراین لطفا به آدرس زیر لینک دهید
    http://bestblogpost.blogspot.com/

    پرسیده بودی کسی هم می خونه یا نه ؟
    اگه دوست داری بخونن خوب پس لینک بده و چند خطی بنویس و چند نفر را دعوت کن تا بازی ادامه پیدا کند

    دیدگاه توسط badragheh — سپتامبر 5, 2007 @ 1:24 ق.ظ. | پاسخ

  33. مدتی در سایت ازدواج موقت ، هر روز ساعت ها پرسه زدم به امیدی که یه روز فرد مورد نظرم را پیدا کنم ولی دریغ و افسوس که به هدفم و فرد مطلوبم نرسیدم *** از دورها چه زیباست امواج آبی آب اما دریغ و افسوس چون میرسی سرابه *** از عزیزان میخوام که از ته دل برام دعا کنن تا به فرد مطلوبم نیمه ی گم شده ام برسم . و آنگاه که خدایان دانستند قدرت انسان بی کران است ، بیمناک شدند مبادا روزی رسد که انسانها قدرتی فراتر از خدایان بیابند و بر آنها طغیان کنند. پس تمامی آنها را به دو نیم کردند و هر نیمی را در گوشه ای از جهان هستی افکندند از آن روز انسان به دنبال نصف گمشدۀ خود می گردد که اگر دو نیمه هر آدمی یکدیگر را بیابند کمال واقعی را نیز خواهند یافت.
    ((بر گرفته از اساطیر یونان باستان)) emprator_2033@yahoo.com
    said 26 sale khoshgele

    دیدگاه توسط said 26 sale khoshgele — اکتبر 12, 2007 @ 12:16 ب.ظ. | پاسخ

  34. مدتی در سایت ازدواج موقت ، هر روز ساعت ها پرسه زدم به امیدی که یه روز فرد مورد نظرم را پیدا کنم ولی دریغ و افسوس که به هدفم و فرد مطلوبم نرسیدم *** از دورها چه زیباست امواج آبی آب اما دریغ و افسوس چون میرسی سرابه *** از عزیزان میخوام که از ته دل برام دعا کنن تا به فرد مطلوبم نیمه ی گم شده ام برسم . و آنگاه که خدایان دانستند قدرت انسان بی کران است ، بیمناک شدند مبادا روزی رسد که انسانها قدرتی فراتر از خدایان بیابند و بر آنها طغیان کنند. پس تمامی آنها را به دو نیم کردند و هر نیمی را در گوشه ای از جهان هستی افکندند از آن روز انسان به دنبال نصف گمشدۀ خود می گردد که اگر دو نیمه هر آدمی یکدیگر را بیابند کمال واقعی را نیز خواهند یافت.
    ((بر گرفته از اساطیر یونان باستان)) emprator_2033@yahoo.com
    said 26 sale khoshgele
    لطفا پیام بدید توایمیلم یا یاهو آیدیم باتشکر.

    دیدگاه توسط سعید 26 ساله خوشگله — اکتبر 13, 2007 @ 10:37 ق.ظ. | پاسخ

  35. واقعا» بايد از شما تعجب نمود :
    آخر دوست عزيز عشق کجا و سکس کجا ؟!…
    صحبت از علي عليه السلام به ميان آورده بوديد : مولا فرموده اگر عمر متعه را منع نميکرد هيچ کس زنا نميکرد مگر آدم شقي و بدبخت .. نکند شما سني مذهب و يا مسيحي هستيد ؟!..
    ازدواج موقت زن خريدن نيست … چرا ديدگاه خود را تغيير نميدهيد ؟!..
    هستند زنهايي که شوهر ندارند و براي نان شب کودکان معصوم خود تن به ازدواج موقت ميدهند … براستي شما هيچ نياز مالي آنها را هر برآورده ايد ؟ بعيد ميدانم
    رسول گرامي اسلام (ص) فرموده است : هر کسي از حلال خدا اجتناب کند خداوند او را به حرام مبتلا خواهد ساخت .
    امام صادق عليه السلام فرموده : هر کسي ازدواج موقت را نپذيرد از ما نيست .
    رسول خدا (ص) فرموده : هر کسي حلال خدا را حرام کند مانند آن است که حرام خدا را حلال کرده است .
    دوست عزيز قصد توهين ندارم اما بهتر است شما دين سني مذهبان را براي خود اختيار کني .
    قابل انکار نيست که نيروي قوي جنسي را نميتوان انکار کرد .. نميتوان آن را سرکوب کرد و نيز نميتوان آن را به حال خود رها کرد ..
    گناه تمام کساني که به علت نداشتن امکانات مرتکب زنا ، خود ارضايي ، مساحقه و … ميشوند بر گردن امثال شما و مسئولين مملکت و نيز علمايي خواهد بود که در اين امر خطير سکوت اختيار کرده اند !..
    همگان يک روز بايد در دادگاه عدل الهي پاسخگو باشيد . به اميد آن روز

    دیدگاه توسط محمد — اکتبر 24, 2007 @ 8:53 ق.ظ. | پاسخ

  36. به قول خميني کبير اينها همه بهانه است که ما نميتوانيمو منيشود وايراد دارد مشکل اصلي ايمان است ايمان
    عزيزم تو که ميگي من خدا را هس نکردم خدا همينجاست نگاه کن
    اگه خدا خودش بخواد همه از جمله من ظليل هم هدايتميشم

    دیدگاه توسط salman.mehrabi@yahoo.cime — ژوئن 25, 2008 @ 3:56 ب.ظ. | پاسخ

  37. …. ننويسيد…
    .
    توضيح دلبستگي:
    دوست عزيز القابي رو در وبلاگ من بكار بردي كه شايسته خودت بود به خاطر همين مجبور شدم حذفش كنم واقعا برات متاسفم

    دیدگاه توسط ناشناس — سپتامبر 20, 2008 @ 8:06 ب.ظ. | پاسخ

  38. نوشته هاتون بد نبود دستتون درد نکنه–من بسری هستم 26 ساله از تبریزم دنبال خانوم یا دختر خانومی جهت ازدواج موقت هستم با مهریه عالی و شرایط عالی

    دیدگاه توسط احسان — ژانویه 12, 2009 @ 7:10 ب.ظ. | پاسخ

  39. واقعا خنده داره عشق كيلو چنده
    من نميدونم چطور خوابيدن زن ومرد دايم با هم عيب نيست
    مگه اسلا م اجازه نداده هر موقع بعد از ازدواج دايم زنت رو طلاق بدي
    فرض بگيريم مردي با زني ازدواج كند وبعد از يك شب خوابيدن طلاق بگيرد
    همون كاري كه بريتني اسپرس يه شب ازدواج كرد و قبل از ازدواج با هم قرار گذاشته بودن اينطوري باشه! حتي در قرآن گفته شده قبل از دخول مي توني زنت رو طلاق بدي يعني اصلا قرا نبوده زن و مرد حتما بايد تا ابد با هم زندگي كنند و به خودشون مر بوطه آيا اين خلا صيغه رو بيان نمي كنه دوست عزيز آيا الله را قبول دارند يا نه.اگر ندارند ما وقتمون رو طلف نكنيم آيه به اين تابلويي:
    فما استمتعتم فاتواهن اجورهن
    تابلوتر از اين كه دالالت به صيغه كنه ديگه وجود داره
    همون تر كه ميدونييد آيات در برابر سنت هاي آن زمان نازل مي شد وجهت گي ريش مشخص مي كرد.يعني قبل از اسلام متعه رواج داشت كه آيه اومد حلاله
    وقتي اين مردم مردي رو كه چهار تا زن گرفته مي گن هوسرونه پس ديد مردم مشكل داره همين ديد رو براي صيغه هم دارند اصلا در اسلام شهوت طلبي حرام نيست بلكه شهوت پرستي حرامه
    يه نگاه به دور و برت كنيد جق زدن چقدر زياد شده لواط و زنا وقتي طرف نياز جنسي داره نميتونه رفع كنه ميره سمت زنا وچه بسا افرادي به خاطر سكس ازدواج دايم كردند وزندگيشون از هم پاشيده به خاطر اينكه نه پولي در بساط داشتند ونه خانه اي وبابا اصلا قصد تشكيل خانواده نداشتند

    دیدگاه توسط من يوسع المتعه يجاهد في سبيل الله — ژانویه 13, 2009 @ 4:19 ب.ظ. | پاسخ

  40. […] جانا سخن از زبان ما مي گويي. پيشنهاد مي کنم خواندن اين مقاله را از دست ندهي. البته ربطي هم به موضوع اين پست ندارد. […]

    بازتاب توسط من و نقاب « چراغي بايد افروخت — مارس 17, 2010 @ 8:50 ق.ظ. | پاسخ

  41. […] است، آنهم در فضای به شدت روشنفکر زده ی وبلاگستان، مطلب قبلی من که به نوعی مرتبط به هر دو موضوع س*س و مذهب بود واکنشهای […]

    بازتاب توسط س*س و مذهب، ازدواج موقت، تعدد زوجات! « دل‌نبشته‌ها (دلبستگی) — نوامبر 8, 2010 @ 12:02 ق.ظ. | پاسخ

  42. ddw

    دیدگاه توسط jty — ژوئیه 22, 2013 @ 6:10 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.

