دلبستگی

ژوئن 10, 2007

چگونه از چنگال فیلترینگ هوشمند(بخوانید کودن) مخابرات رها شویم؟

Filed under: فیلترینگ — سینا ر @ 9:42 ب.ظ.

همانطور که در پست 18 آوریلم درباره ی سیستم جدید فیلترینگ توضیح داده بودم و اینکه چطور وبلاگها و وبسیایت ها را بر اساس کلمات فیلتر می کنند خودم هم اسیر آن شدم.
واقعا فیلتر شدن چقدر بد طعم است! دقیقا مدت یک هفته در بعضی استانها از جمله استان خودم(گیلان) فیلتر شده بودم و حتی خودم هم به وبلاگم دسترسی نداشتم.. حتما نمیتوانید درک کنید که چقدر عصبی و ناراحت بودم! واقعا خیلی.. حتی یادم می آید که آن یکی دو شب اول خواب وبلاگم را می دیدیم! خواب می دیدم که اصلا فیلتر نشده ام..
حالا بهتر می توانم حس آنهایی را که سایت یا وبلاگشان فیلتر می شود درک کنم مخصوصا آنها که وبشان معروف یا پربیننده باشد حتما عذاب بیشتری می کشند..
به هر حال به همه دوستان که تعدادشان کم هم نیست و در بسیاری از استانها فیلتر هستند توصیه جدی میکنم که به «مرکز فیلترینگ اشتباه» ایمیل بزنید و گزارش فیلتر شدنتان را بدهید و حقتان را بگیرید یادتان باشد حق گرفتنی است!
«ایمیل مرکز فیلترینگ اشتباه Filter@dci.ir»
بعد از اینکه به این آدرس mail می زنید دلایل فیلترینگ شما را اطلاع می دهند که آنها را از سایت حذف کنید البته من هیچکدامش را حذف نکردم اما سه روز بعد از ایمیل دومم به این آدرس رفع فیلتر شدم!(توصیه میکنم که بهتر است با آدرس Gmail به این آدرس mail بزنید چون میدانید که yahoo پارسی را پشتیبانی نمی کند)
اما اینها مواردی است که می تواند به اشتباه شما را اسیر چنگالهای بی رحم فیلترینگ ظاهرا هوشمند کند.
1-درج کلمه های کلیدی ممنوع(اعم از غیر اخلاقی و مربوط به عبور از فیلتر)، در قسمت Title(سر تیتر)، Meta keywords (کلمات کلیدی معرف صفحه)وTool tips (توضیحات پای عکس).
2-درج هرگونه لینک به سایتهایی که قبلا مسدود گشته اند.
3-درج هرگونه Link Box که حاوی کلمات ممنوعه و یا لینک به سایتهای غیر مجاز باشد.
خودم هم میدانم موارد بسیار مضحکی است! البته مطمئننا بسیاری کلمات کلیدی سیاسی هم در این دسته برای طعمه پیدا کردن رباتهای کودنشان قرار داده اند!
به هر حال خیلی خوشحالم که رفع فیلتر شدم البته که از کسی تشکر نمیکنم، آنها حقم را به من دادند.. بلکه آنها موظفند که به خاطر یک هفته فیلترینگ بیجای وبلاگم از من عذرخواهی کنند.
دوستان عزیزم همچنان در delbastegi.wordpress باقی ماندم

39 دیدگاه »

  1. با درود.موفق باشید

    دیدگاه توسط شهر من رشت — ژوئن 11, 2007 @ 8:11 ب.ظ. | پاسخ

  2. خوشحالم که مشکلت حل شد. جالب اینجاست که لااقل نمی کنن یه سیستم همگانی برای فیلترینگشون بذارن. من الان از بعضی مناطق فیلترم و از بعضی مناطق نه!! خیلی احمقانه س
    ممنون که را ه حلشو گفتی شاید مشکل منم اینجوری حل بشه.
    پیروز باشی

    دیدگاه توسط شیدا — ژوئن 13, 2007 @ 4:56 ق.ظ. | پاسخ

  3. salam.vaght nakardam ke matlabeto bekhunam vali hamin ke filter nisti kheyli khoshhal konade hast.ishalla do hafteye dige manam az in gharantineye bi interneti dar miam.faghgat azat mikham vasam in doa .koni.sina khodaii be doa eteghad daram.vasam doa kon. bashe in konkoore kazaii ham shode ayeneye degh.movafagh bashi

    دیدگاه توسط mahsa — ژوئن 13, 2007 @ 3:04 ب.ظ. | پاسخ

  4. D:

    خدا رو شکر!

    اما خیلی مراقب باش، کاره دیگه حساب کتابم نداره یهو دیدی فیلتر شدی رفت پی کارش دیگه هم نتونستی برگردی! :->

    دیدگاه توسط چشم غمگین — ژوئن 13, 2007 @ 8:36 ب.ظ. | پاسخ

  5. سلام
    چه جالب… ادرس شما را یکی از دوستان برایم کامنت کرده بود… واسه اینکه وب من هم به نوعی مدت هاست فیلتر شده که علتش را خودم هم نمی دانم چند بار برای بلاگفا ایمیل زدم ولی جوابم را نداد. حالا چشم به این آدرس هم میل می زنم ببینم چه می شود البته من از یاهو می تونم جون جی میل ندارم… اگه پیشنهاد بهتری دارین لطفا منو بی خبر نگذارید
    از لطفتان بابت این اطلاعات ممنونم

    دیدگاه توسط saye — ژوئن 17, 2007 @ 8:20 ق.ظ. | پاسخ

  6. سلام رفیق /
    امیدوارم دیگه فیلتر نشی .باز هم به ما سر بزن .قربانت .سعید

    دیدگاه توسط سعید صادقی — ژوئن 18, 2007 @ 7:43 ق.ظ. | پاسخ

  7. كار بافيلتر شكن رو بلد نيستم

    دیدگاه توسط hossein — مارس 2, 2008 @ 11:21 ق.ظ. | پاسخ

  8. Ω

    دیدگاه توسط سعيد — اوت 4, 2008 @ 5:47 ب.ظ. | پاسخ

  9. فلابلطبابلا

    دیدگاه توسط بلایبا — دسامبر 19, 2008 @ 12:44 ب.ظ. | پاسخ

  10. سلام ؛ خیلی ممنون ؛ حداقل تو که این مشکل رو داشتی ، یه راه حل ارائه دادی . بازم مرسی ، حتی اگر نتیجه نداد .

    م.ش

    دیدگاه توسط محمد علی — ژانویه 22, 2009 @ 1:30 ب.ظ. | پاسخ

  11. سلام ممنون از مطالب
    راستش من هم فیلتر شدم من درباره ترک خود ارضایی می نویسم اما فیلتر شدم

    دیدگاه توسط davood — ژانویه 29, 2009 @ 9:58 ب.ظ. | پاسخ

  12. SALAM GEH KHONEH M ESHE FELTER RO SHKHAST

    دیدگاه توسط محسن — مارس 8, 2009 @ 8:20 ب.ظ. | پاسخ

  13. YE FILTER SHEKANE KHOB BEGO

    دیدگاه توسط دئ — مه 5, 2009 @ 7:50 ب.ظ. | پاسخ

    • برای حل این مشکل باید به سا یت http://www.mohamad.com مراجعه فرمایید دوستت دارم غربانت

      دیدگاه توسط mohamad — ژوئن 15, 2009 @ 3:53 ب.ظ. | پاسخ

  14. سلام من هم امروز فیلتر شدم اما خیالی نیست امیدوارم شما مثل من فیلتر نشی

    دیدگاه توسط mohamad — ژوئن 15, 2009 @ 3:50 ب.ظ. | پاسخ

  15. چطور با آدرس Gmail به آدرسfilter@dci.ir ايميل بزنيم؟

    دیدگاه توسط ناشناس — ژوئن 18, 2009 @ 8:06 ق.ظ. | پاسخ

    • چگونه سهيتهاي فيلتر دار را باز كنيم

      دیدگاه توسط ناشناس — نوامبر 12, 2009 @ 10:07 ب.ظ. | پاسخ

  16. adrs irantaranh

    دیدگاه توسط ahmad nazari — ژوئن 20, 2009 @ 11:14 ق.ظ. | پاسخ

  17. divano nbodi ke shodi digar che khabr

    دیدگاه توسط sasha — ژوئن 23, 2009 @ 9:07 ق.ظ. | پاسخ

  18. سلام من هم فيلتر شدم و از عزابي كه شما كشيدين من هم كشيدم
    ولي دنياسست ديگه !!!!! نكن به اميد راهنمايي ديگر مجيد MS

    دیدگاه توسط مجيد MS — ژوئن 23, 2009 @ 5:18 ب.ظ. | پاسخ

  19. سلام من هم فيلتر شدم واز عزابي كه شما كشيدين من هم كشيدم
    و با عزاب شما آشنايي دارم خوب دنياست ديگه زياد !!! نكن
    تشكر از راهنمايي شما (ولي بهتر بود خودت چند مور از موارد فيلتر رامي نوشتي)
    MAJID MS

    دیدگاه توسط مجيد MS — ژوئن 23, 2009 @ 5:27 ب.ظ. | پاسخ

  20. سلام سايت من فيلتر شده از شما خواهش دارم كه سايت
    را از فيلتر در آوريد

    دیدگاه توسط علي جعفري — ژوئن 23, 2009 @ 5:58 ب.ظ. | پاسخ

  21. دیدگاه توسط ناشناس — ژوئن 25, 2009 @ 12:52 ق.ظ. | پاسخ

  22. سایت من را هم از فیلتر در بیاورید

    دیدگاه توسط امین — ژوئیه 16, 2009 @ 12:29 ق.ظ. | پاسخ

  23. وبلاگ حذف شود

    دیدگاه توسط lk — ژوئیه 20, 2009 @ 8:46 ب.ظ. | پاسخ

  24. ما که نتیجه ای نگرفتیم

    دیدگاه توسط سارا — ژوئیه 29, 2009 @ 10:12 ق.ظ. | پاسخ

  25. سلام عزیزم من هم طعم فیلتر شدن را چشیدم بایدباهاش ساخت.سعی کن چیزی رو که میخوای جستجو میکنی از واژه های شبیه به اون استفاده کن

    دیدگاه توسط مجتبی — اوت 10, 2009 @ 8:32 ق.ظ. | پاسخ

  26. خیلی مرسی یه دوست دختر خوب با ادب خوش اندام وخوش کلام میخوام به آدرس مهاباد8 936…0936

    دیدگاه توسط فاروق — سپتامبر 13, 2009 @ 11:25 ب.ظ. | پاسخ

  27. man filter nashodam yeki mano filter kone

    دیدگاه توسط sam 69 — سپتامبر 25, 2009 @ 12:00 ب.ظ. | پاسخ

  28. khahesh mikonam pc man ra az share haker ha va filter ha dar avarid

    دیدگاه توسط mina — اکتبر 9, 2009 @ 1:46 ق.ظ. | پاسخ

  29. hamechi toinja kashkie

    دیدگاه توسط mohamad — اکتبر 9, 2009 @ 8:48 ب.ظ. | پاسخ

  30. dog

    دیدگاه توسط f — اکتبر 12, 2009 @ 12:58 ب.ظ. | پاسخ

  31. man nafahmidam che ghore filtero baz konam

    دیدگاه توسط sati — نوامبر 3, 2009 @ 12:17 ب.ظ. | پاسخ

  32. سلام می خوام سایتو بکنم چی کا کنم؟

    دیدگاه توسط امید — نوامبر 3, 2009 @ 9:59 ب.ظ. | پاسخ

  33. من احتیاج به یک فیلتر شکن دارم

    دیدگاه توسط ارسلان — نوامبر 12, 2009 @ 9:21 ب.ظ. | پاسخ

  34. عاشقتم

    دیدگاه توسط ارسلان — نوامبر 12, 2009 @ 9:26 ب.ظ. | پاسخ

  35. منم فیلتر شدم واقعا دلیلش و خودمم نمی دونم. ممنون از راهنماییت

    دیدگاه توسط نهال — مارس 29, 2011 @ 10:11 ب.ظ. | پاسخ

  36. شعر نگو داداش الان اگه فیلترت کنن تا با پای خودت نری ارشاد نمیدونم چی چی رفع فیلتر نمیشی

    دیدگاه توسط amin — آوریل 11, 2011 @ 2:01 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.

